Generalforsamling 2018

Dag: Skærtorsdag den 29. marts 2018 kl. 11.00

Sted: Verona, Sandvig.

  1. Valg af dirigent.
    Sven, Pæretræsvej 10, blev enstemmigt valgt
  2. Bestyrelsens beretning om det forløbne år.
    – Janne, Krølle Bøllevej3, blev sidste år ny kasserer efter Søren Frølich. I den forbindelse er der oprettet en ny konto i Danske Bank, som er en foreningskonto, der er uafhængig af valg af kasserer
    – Der er bygget nyt hus på Pæretræsvej 5. Ejerne er Sara og Jacob, som bor i Sverige.
    – Der er sket flere flytninger og nye er kommet til. Velkommen til jer alle ☺
    – Krølle Bøllevej 2 vil blive sat til salg omkring 1. juli 2018.
    – Festudvalget havde arr. en hyggelig vejfest lørdag den 12. august med god mad. Ca. 30 deltog
    – Der er kommet to læs skærver til reparation af vejene, som alle kan benytte til lapning af huller.
    – Der skal i dag findes ny formand, en bestyrelses suppleant, og en revisor suppleant

Aflæggelse af regnskab, underskrevet af bestyrelse og revisor.
Regnskabet blev godkendt. Regnskabet ses af bilag 1
Der er flere som ikke har indbetalt for 2018. Det opfordres til, at gøre dette snarest.
Foreningskontoen i Danske Bank er konto nr. (9570) 12335717.

Den gamle foreningskonto i Nordea med konto nr. (2016) 4383 563 920 bliver derfor nedlagt og restbeløbet overføres til den nye konto.

  1. Rettidigt indkomne forslag. (meddeles bestyrelsen senest 14 dage før Skærtorsdag).
    Ingen forslag.
  2. Fremlæggelse af budget og fastsættelse af kontingent.
    Janne beretter om udgifter indtil videre i 2018.
  3. Valg af formand. (Lige år).
    Sven Erik, Krølle Bøllevej 9 fortsætter som formand
  4. Valg af bestyrelsesmedlemmer og suppleanter.
    Gitte, Pæretræsvej 10, blev valgt som nyt bestyrelsesmedlem. Gitte erstatter John Bloch. Lars Krølle Bøllevej 4 blev valgt som suppleant. Verner blev genvalgt som suppleant.
    Esben, Krølle Borravej 4, blev valgt som suppleant. Esben erstatter Gitte.
  5. Valg af kasserer. (Ulige år).
    Punktet blev sprunget over. Kasseren er ikke på valg i år. Janne, Krølle Bøllevej 3 blev som nævnt i formandens beretning ny kasserer i 2017.
  6. Valg af revisor og revisorsuppleant.
    Erling, Pæretræsvej 6, blev valgt som revisor. Erling erstatter Sten Ebdrup.
    Kim, Krølle Borravej 10 blev valgt som revisorsuppleant. Kim erstatter Erling.
  7. Eventuelt. (Herunder fastsættelse af dato for en evt. Vejfest).
    Sommerfest
    Der blev besluttet to forslag til datoer: 21. juli og 11. august. Der skrives ud til alle medlemmer af vejlauget om valg at dato, før dato fastlægges, og hvem der lægger have til.
    Snerydning – skal vi have en snerydder ordning?
    Blev drøftet uden beslutning. Sommerhuse udlejes også i ydersæsonerne – vi blev opfordret til at tænke over, om vejlauget skal have en snerydder ordning.
    Hundelorte i poser – må de lægges i andre sommerhusejers skraldespande?
    Blev drøftet uden beslutning. Et forslag var, at de ejere, som ikke ønskede, at man benyttede deres skraldespande til hundelorteposen skulle sætte mærkat på deres skraldespand. Andre mente, at det er et privat anlæggende, og det burde være omvendt, altså at man giver tilladelse.
    Træer – vedligeholdelse
    Blev drøftet uden beslutning. Emnet blev taget op for at høre holdninger og meninger, og om det kunne være et emne til næste års generalforsamling. Der er store og gamle træer i området. Der blev rejst to spørgsmål. Et om hvordan man forholder sig til naboers gamle træer, som kan udgøre en skaderisiko for sit eget hus, hvis et træ vælter (fx i en storm) og et om holdninger til at holde området lyst og åbent.  Input der kom omkring storm og træer var, at man kunne kontakte forsikringsselskaber, for at høre om, hvordan de forholder sig til det. Input til lyst og åbent var, at der ikke er regler for/på området (lokalplan og hegntilsyn). Der blev opfordret til, at bedste løsning er at tale med sine naboer, hvis man ønsker træer skåret ned eller fældet.

Vejlaugets bemyndighedsområde
Vejlauget kan behandle rettidige indkomne forslag om vejarealerne. Vi er ikke nogen grundejerforening, og kan således kun tilkendegive holdninger og ikke træffe beslutninger om emner uden for vejarealerne.
Der blev også spurgt ind til om, hvis man har 2 parceller, skal betale 2 kontingenter.

Den nye bestyrelse består af:
Formand: Sven Erik Nielsen.
Kasserer: Janne Andersson.
Bestyrelsesmedlemmer: Gitte Andersson og Flemming Andersson.
Suppleanter: Verner Landin og Esben Nimb og Lars Madsen.
Revisor: Erling Kure.
Revisor suppleant: Kim Rene Hansen
(Vi har fået valgt 3 suppleanter, hvor vi før kun havde 2, men det kan der vel ikke ske noget ved).

Referatet er udfærdiget af Tina Kofoed Møller og Sven Erik Nielsen.